Thursday, May 14, 2009

memory lane

dulu, waktu masih kecil dan berhingusan, pagi-pagi dipaksa bangun pagi untuk ke sekolah, di paksa untuk menghafal sifir di dindang, berhempas pulas menghafal ejaan untuk di soal sebelum masuk tidur, spelling-bee, membasuh dan mengapur kasut setiap hujung minggu supaya kelihatan putih untuk ke sekolah, 5 pasang baju sekolah biru putih yang di pakai hari-hari, countless of school books that need to be completed, homeworks, baju busuk pulang ke sekolah, beg koyak rabak, masuk tidur jam 10 malam dan juga bebelan ibu bapa kerana keputusan peperiksaan yang tidak membanggakan.

all that i could think of, at that time, hanya waktu yang cepat untuk menjadi dewasa dan bekerja sambil mengumpul duit yang banyak serta menjadi kaya raya.

but when the time has finally arrived, when i am suppose to be looking for a job in order to kumpul duit seperti yang diidamkan, all that i could think of, right now, is the time that i've wasted chasing adulthood.

alangkah indahnya menjadi budak kecil dan memakai topeng spiderman bila-bila masa sahaja without having so many things in mind. nothing to be worried about just play and have fun!

No comments: