Tuesday, May 5, 2009

things to pounder on

ada sesetengah orang menganggap dirinya hebat dan penuh ilmu di dada kerana memiliki hobi yang hanya melibatkan dirinya membuka helaian helaian naskhah nurkilan inspirasi ciptaan penulis-penulis yang "berani" dalam mengekspressikan diri mereka.

ada sesetengah orang yang menganggap dirinya berpengetahuan luas kerana memahami setiap gerak-geri manusia lain dan mengatakan bahawa mereka sebenarnya hidup di dalam kepura-puraan. ini semua adalah hasil bekalan daripada pengetahuan luas yang dimiliki mereka.

ada sesetengah manusia yang mengatakan diri mereka super cool kerana tidak pernah mengambil kesah tentang penghidupan orang sekeliling dan hanya mempunyai kemahuan tinggi terhadap keperluan hidupnya sendiri. always keep things to themselves and oftenly said that other people are just messing with their lives. self-proclaimed.

ada sesetengah manusia mengatakan bahawa dengan mendengar nasihat-nasihat motivasi di televisyen adalah salah satu punca pergolakan minda sendiri. lebih kepada merosakkan kepala manusia yang menonton program motivasi tersebut kerana isiannya tidak cemerlang. tidak secemerlang hasil tulisan expressive independent writer. the revolutionary type of writer.

well, to those people i've listed above, it's nothing wrong with living the life that you believe in but it doesn't has to mean that other people have to be the exact same as you. its a free country, if you ever forget. we have our own rights to believe in what ever that we want to believe.

with no pressure on.

No comments: