Saturday, May 23, 2009

when dreams come true

remember the post i wrote in the previous blog of me trying so hard to be superbly impressive. well, alhamdullilah, it works! haha. for the thoughts of not getting the job, i was given the bestest offer ever. i got my dream job!

what more can i say, Alhamdulillah.

dreams do come true!

sementara menunggu Jun tiba, apa kata kita singgah di kedai-kedai dan memenuhkan almari dengan pakaian-pakaian yang relevent.

*hati girang*

on the other hand, while delivering another batch of cuppies at my aunty's place, ia amatlah merunsingkan dan membahayakan kawasan perumahan tersebut kerana penghuninya telah di penuhi dengan mat-mat black yang entah mana datangnya. mat black yang dimaksudkan bukanlah kaum minoriti negara ini, tetapi golongan manusia yang datang entah halal atau haram jadah telah membahayakan kawasan perumahan.

"you should move out and find another place" came out from my mouth, trying to persuade my aunty for the sake of her safetiness.

it's in Ampang to be precised!

Ampang sudah menjadi black area. Malaysia sudah tidak aman. apalah yang dorang buat selama ni?! dok sebuk merebut kerusi yang tidak ada apa-apa kepentingan langsung, dok sebuk mengempen hal-hal mat rempit dan gejala sosial yang entah mana puncanya; orang asing dengan senang lenang datang masuk negara kita buat macam negara dia sendiri. yang susah orang kita juga, yang kena rompak orang kita juga.

selfish!

and it was a dream come true for them, the outsiders to come to this place and make it like their own.

but for the time being, let me just enjoy myself for securing the job and being tremendously happy with cuppies®. thank you for the support.

good night peeps. have a nice weekend.

3 comments:

Serimpi said...

TAHNIAH UNTUK KERJA BARUMU!!

Serimpi said...

Dapat kerja mana cik ajlaa...?

Ajlaa Azam said...

terima kasih cik aton. kerja di advertising firm. =)